Pages

Sunday, March 10, 2013

Aku Cinta padaMu.

#Satu hari nanti, aku jua akan pergi menemui ilahi.. tujuan hidupku sejak aku benar-benar mencintaiMu seluruh ragaku.. Lebih indah kematian bagi diri ini dari berada dibumi yang sesak dengan kemaksiatan dan juga kosong lohong menjunam jauh tanpa sempadan.

Namun begitu, Aku masih lagi bersyukur di dunia ini dapat bertemuMu setiap hari.. sedari jaga dari pertiduran nyenyak hingga bertemu kembali senja.. Tapi aku lebih merindu pada alam yang tiada kekacauan, dimana semua makhluk sibuk akan hal masing-masing, tiada peduli ambil pusing hal yang lain. Walau ku tahu azab yang maha hebat menantiku pada alam itu.. aku terima walau sayu hati atas rasa cintaKu, asal saja dapat aku bertemuMu.

Kadang kala aku rasa Kau sudah tidak mencintaiku lagi.. kenapa aku seperti dihalang? ataukah aku yang tidak redha?Tiada cacat cela padaMu melainkan itulah diriku, terimalah aku, ampunkan dosa-dosaku.. aku sunyi tanpa CintaMu.

Aku sebenarnya khuathir tidak dapat lagi menurut arahanMu. Rugi tidak dengar MarahMu. Sunyi tanpa ujianMu. Aku rindu untuk bertemu Mu. Indahnya pahit maung hidup dengan CintaMu. Aku ingin lebih lagi mengenali dan mencintai dan mengabdikan diri pada Mu..aku tiada bekalan yang hendak dibawa hadiah pertemuan kita kelak..dan aku juga tidak tahu adakah Kau akan menerima cinta kecilku..? Aku sememangnya rindu akan kematian itu tapi aku juga takut bagaimana penerimaanMu.

an-nur#

No comments:

Post a Comment