Pages

Sunday, March 30, 2014

Tatkala nama Allah di sebut, hilanglah diri..

Perjuangan dakwah akan tetap di teruskan walau bumi mana yang kami pijak.. Manusia tidak menjadi bekas pada hamba-hamba yang yakin akan janji Allah. Bangunlah wahai sekalian sahabat, bukakan iman, suluh jiwa kehambaan, ketahuilah jalan yang satu agar dirimu berada di barisan juang yang benar. Ikhlaskan diri dalam perjuangan islam agar tak tergenlincir dek doa para ulama yang ingin kemenangan agong dengan hanya menyingkir mudah dahan yang membusuk yang merosak pertumbuhan pohon islam.. 
Inilah tugas para dai' membantu memaham agar semua yang bernama islam bukan hanya islam pada nama. Tetapi jadikan lah islam tanpa nama yakni hanya Allah ke udara. Islam yang berselindung dibalik nama hanya merosakkan jemaah.. yang menyebabkan kita jatuh berkali-kali tanpa bangun.. tiada siapa kenal akan kita.. tetapi musuh tiba-tiba rebah di riba.. Bangunlah! guru tua masih menyeru kerna sayangkan pejuangam rasulullah.  
Walau binatang, pokok, tanah, air, jin, syaitan dan iblis juga mengakui Allah itu satu. Apa yang ada pada mereka sekadar nama.

No comments:

Post a Comment