Pages

Saturday, September 7, 2013

Allah jua sebaik-baik Penasihat

Assalamualaikum..
Sengaja aku biarkan sepi berusang blog ini tanpa suara.. kerna sengajanya juga aku ambil pendekatan memerhati dari berkata-kata..
Adakala Allah suka kita bersunyi-sunyian denganNya..

Ambillah Allah sebagai PENASIHAT, kerna Allah lebih dekat dengan kita berbanding manusia, in sya Allah tidak akan sesat kita hingga kiamat..Cukuplah jadikan makhluk sebagai penasihat kalian..Yakinlah Allah saja kaunter petanyaan kita yang dapat menjawab segala persoalan dengan baik. Usah khuatir tidak dapat memahami bahasa Allah, kerna Allah faham dan dengar dengan baik soalan-soalan kita, Dia tidak akan biar kita terkebil-kebil dungu tiada memahami jawapan yang telah dijawabNya.

Kerna apa aku berkata begini kawan? Kerna makhluk, setiap manusia masih belum terlepas dari pengaruh syaitan,..boleh jadi jawapan manusia ada pengaruh jin dan syaitan, boleh jadi jawapan manusia hanya dapat diterima oleh akal kita, yang dangkal pula..tetapi tidak dapat di sahkan pada iman dan islam yang benar..jadi, semaklah kembali jawapan kita dengan Allah sebelum menerima pendapat manusia, double check juga istikharah kita.. kerna kita tidak terlepas dari dosa yang menghijab kita dan Allah, sunat taubat jangan dilupakan setiap kali interaksi dengan Allah dilakukan..

No comments:

Post a Comment